Home
Wyszukiwarka
Aktualności
Zapowiedź
Opracowania
Wyniki z egzaminów
Oferta szkoleniowa
Klienci
Referencje
Aplikacja AKO
Pobieranie SWN demo
Oferta cenowa SWN
IAR poleca
Forum dyskusyjne
Kontakt
 
    
 

Wyniki przyszłych absolwentów podstawówek spadną o około 7%.

2014-06-04, autor: Bogdan Stępień                                                                  > powrót
© Copyright. Cytowanie/powoływanie się jest dozwolone jedynie z podaniem autora i źródła - pełnego odnośnika!

Na podstawie przeprowadzonych przez nas niezależnych badań wyników ze sprawdzianu po 6-klasie szkoły podstawowej - 3mln uczniów z okresu 2005-2013 - wynika, że:

Jeżeli założymy, że w najbliższym czasie do pierwszych klas szkół podstawowych trafią wszystkie 6-latki i przyjmiemy, że wobec nich zastosowane zostaną takie same wymagania, jak średnie wymagania z okresu 2005-2013 wobec obecnych 7-latków, to średni wynik ze sprawdzianu po 6-klasie przyszłych absolwentów szkół podstawowych spadnie o około 7%. W przypadku jednego ze standardów egzaminacyjnych sprawdzianu - stanowiącego podstawę rozwoju kraju - wynik ten spadnie, aż o około 10%!

Na dodatek we wszystkich standardach egzaminacyjnych sprawdzianu wzrośnie zróżnicowanie wyników uczniów najstarszych względem najmłodszych!

Należy też wiedzieć, że powyższe dotyczczy średnich krajowych. Inaczej sprawy wyglądają w szkołach wiejskich i miejskich, inaczej wyglądają chłopcy i dziewczynki, tak w wyniku łącznym ze sprawdzianu, jak i poszczególnych standardach egzaminacyjnych.

Tacy absolwenci trafią później do gimnazjów - następnie do: zawodówek, techników, liceów a w następnej kolejności - niektórzy z nich, na wyższe uczelnie. Ostatecznie cały polski system edukacji wygeneruje produkt o niższej wartości, tzn. absolwenci poszczególnych szkół będą mieli mniejszą wiedzę niż obecnie.

Z pracy dra DOLATY i dra PROKOPKA z Instytutu Badań Edukacyjnych wynika/sugeruje się, że obniżenie wieku obowiązku szkolnego (o rok) spowoduje spadek wyników uczniów szkół podstawowych tylko o około 2.5-3% (w skali IBE) a z naszych badań wynika, że ten spadek wyniesie około 7% (w skali normalnej) - czyli od około 2.3 do 2.8 razy więcej (od skali IBE)!

Prof. KONARZEWSKI (również pracownik IBE) w swojej pracy „Wiek startu szkolnego a osiągnięcia w nauce w okresie wczesnoszkolnym” (Edukacja 2013, 4(124)) pisze, że obniżenie wieku obowiązku szkolnego z 7 lat na 6.5 roku spowoduje zmniejszenie różnic pomiędzy uczniami a z naszych badań wynika zupełnie coś przeciwnego.

Kiedy dziecko idzie do szkoły, tak w wieku 6, jak i 7 lat jest już wszystko "pozamiatane". Najsilniejsze podstawy rozwoju intelektualnego dziecka zaczynają być budowane nie w szkole a w domu - to wynika z naszych badań. Ponieważ domy są różne, to należy spowodować, aby dzieci w jak najwcześniejszym wieku zaczęły mieć dostęp do powszechnych dobrych-przedszkoli!

Kiedy ta "oczywista oczywistość" trafi wreszcie pod „strzechy” MEN, IBE, ORE i [...]?

Mówię to - nie jako pedagog a jako fizyk, który tematem się zajął niespełna od pół roku.

Więcej na ww. temat na szkoleniu/wykładzie >> patrz tutaj.

Dodatkowo:

  1. RAPORT: FAKTY, PROGNOZY i WNIOSKI na temat 6- i 7-latków,
  2. O ile razy wzrośnie liczba uczniów powtarzających klasę w podstawówce?,
  3. MEN zastąpiło system pozytywny systemem negatywnym,
  4. Mitem jest mówienie, że małe oddziały osiągają lepsze wyniki.

> powrót