Na podstawie przeprowadzonych przez nas niezależnych badań wyników ze sprawdzianu po 6-klasie szkoły podstawowej - 3mln uczniów z okresu 2005-2013 - wynika, że:
Tacy absolwenci trafią później do gimnazjów - następnie do: zawodówek, techników, liceów
a w następnej kolejności - niektórzy z nich, na wyższe uczelnie.
Ostatecznie cały polski system edukacji wygeneruje produkt o niższej wartości,
tzn. absolwenci poszczególnych szkół będą mieli mniejszą wiedzę niż obecnie.
Z
pracy dra DOLATY i dra PROKOPKA z Instytutu Badań Edukacyjnych wynika/sugeruje się,
że obniżenie wieku obowiązku szkolnego (o rok) spowoduje spadek wyników uczniów szkół podstawowych tylko o około 2.5-3% (w skali IBE)
a z naszych badań wynika, że ten spadek wyniesie około 7% (w skali normalnej) - czyli od około 2.3 do 2.8 razy więcej (od skali IBE)!
Prof. KONARZEWSKI (również pracownik IBE) w swojej pracy „Wiek startu szkolnego a osiągnięcia w nauce
w okresie wczesnoszkolnym” (Edukacja 2013, 4(124)) pisze,
że obniżenie wieku obowiązku szkolnego z 7 lat na 6.5 roku spowoduje zmniejszenie różnic pomiędzy uczniami
a z naszych badań wynika zupełnie coś przeciwnego.
Więcej na ww. temat na szkoleniu/wykładzie >> patrz tutaj.