Wniosek do MEN w sprawie projektu rozporządzenia o podziale subwencji oświatowej na rok 2018
2017-12-18, autor: Bogdan Stępień
> powrót
© Copyright. Cytowanie/powoływanie się jest dozwolone jedynie z podaniem autora i źródła - pełnego odnośnika!
Po skierowaniu wcześniej aż
dwóch petycji
do MEN w sprawie nonsensownej definicji wielkości Li w rozporządzeniu
w sprawie podziału subwencji oświatowej, ostatnio skierowałem do niego wniosek o wyjaśnienie niektórych użytych w rozporządzeniu pojęć.
Wniosek ten wysłałem do MEN nie tyle, aby uzyskać na niego odpowiedź, ale po to, aby go ustrzec przed bajzlem pojęciowy w tym rozporządzeniu.
Zrobiłem to na ostatnią chwilę, aby MEN musiało coś z tym zrobić w ostatniej chwili, zasługując choć tym (tą pokutą) na świętowanie Bożego Narodzenia.
Dok. sygn. - BS.w.58.2017
Od: Bogdan Stępień
Do: Anna Zalewska
Minister Edukacji Narodowej
Dnia 15 grudnia2017 r.
Szanowna Pani Minister,
W związku z projektem (z dnia 09 listopada 2017 r. )
rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek
samorządu terytorialnego w roku 2018 oraz działając na podstawie art. 2 ust. 1 i 2 oraz art. 10
ustawy o dostępie do informacji publicznej, uprzejmie wnioskuję o przedstawienie mi
następującej informacji publicznej:
Co to jest system wieczorowy i system zaoczny, o których mowa w wyżej wymienionym
projekcie, w świetle obowiązującego prawa?
Czym się różni forma stacjonarna od systemu wieczorowego, o których mowa w wyżej
wymienionym projekcie?
Czym się różni forma zaoczna od systemu zaocznego, o których mowa w wyżej
wymienionym. projekcie?
Jak odróżnić szkołę małą, o której mowa w wyżej wymienionym projekcie, od np. szkoły
średniej?
Kiedy szkoła jest szkołą małą, a kiedy średnią (taka nie za duża, nie za małą, lecz w sam
raz? )?
Czy szkoła bez klas – sal lekcyjnych, to jest wyspecjalizowana w edukacji domowej, może
być szkołą małą albo szkołą dużą? - jeżeli może być, to kiedy jest szkołą małą, a kiedy
szkołą dużą? Czyżby podział szkół na szkoły: małe, średnie i duże, nie zależał od liczby
sal lekcyjnych w szkole, czyli był oderwany od rzeczywistości?
Wnioskowane informacje proszę przesłać bez zbędnej zwłoki na adres bogdan[at]iar.pl.
Z poważaniem,
/-/
dr Bogdan Stępień
> powrót