Bez wstępu/wprowadzenia - wprost do rzeczy: petycja do p. Anny Zalewskiej - ministra edukacji narodowej,
w sprawie nonsensu w projekcie rozporządzenia w sprawie sposobu podziału subwencji oświatowej na rok 2018 >>>
Dok. sygn. - BS.w.56.2017
Od: Bogdan Stępień
Do: Anna Zalewska
Minister Edukacji Narodowej
Dnia 28 listopada 2017 r.
Szanowna Pani Minister,
Jesienią roku ubiegłego publicznie zarzuciłem Ministerstwu i to po raz kolejny, że przy podziale subwencji oświatowej
dzieli przez ZERO –
tym razem problem dotyczył dzielenia przez zerową wartość wielkości Li .
Dzięki temu zarzutowi/działaniu, Ministerstwo dostrzegło problem
i zmieniło definicję wielkości Li w
rozporządzeniu
w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na rok 2017 .
Nowa, bo zmieniona – na rok 2017, definicja tego pojęcia jest jednak nonsensowna/absurdalna.
W trosce o to, aby Ministerstwo nie powieliło tego nonsensu w rozporządzeniu na 2018 rok, dnia 18 października 2017 roku
przedstawiłem Pani stosowną petycję
(sygn. BS.w.52.2017 ).
Dnia 10 listopada 2017 roku,
w systemie Rządowego Centrum Legislacji zarejestrowany został
projekt rozporządzenia w sprawie sposobu podziału subwencji oświatowej na rok 2018 .
W projekcie tym widać uwzględnienie ww. petycji, ale tylko w niewielkim jej zakresie.
Definicja pojęcia Li w rozporządzeniu na rok 2017 przypomina
- poprzez analogię, taką oto definicję wielkości Lo :
„Lo - określa łączną liczbę jabłek i śliwek w koszu; w przypadku,
gdy liczba jabłek w koszu jest równa zero przyjmuje się Lo = 1” .
Z treści takiej definicji wynika, że jeżeli liczba jabłek w koszu wynosi zero, to niezależnie od tego, ile jest śliwek w koszu,
liczba śliwek w koszu wynosi jeden.
Po petycji BS.w.52.2017 ,
Ministerstwo zaproponowało w
rozporządzeniu na 2018 rok
nowa definicję wielkości Li ,
która przypomina – znów poprzez analogię, taką oto definicję wielkości Lo :
„Lo - określa łączną liczbę jabłek i śliwek w koszu;
w przypadku, gdy łączna liczba jabłek i śliwek w koszu wynosi zero przyjmuje się Lo = 1” .
Z treści takiej definicji wynika,
że jeżeli w koszu nie ma ani jednego jabłka i ani jednej śliwki, to w koszu jest jedno jabłko albo jedna śliwka.
Inne analogie mogą prowadzić do „dekretowania” norm prawnych w rozporządzeniach lub innych aktach prawa państwowego np.,
że: jeżeli 2+2=4, to przyjmuje się, że 2+2=5, jeżeli obywatel jest głodny, to przyjmuje się, że jest syty ;
jeżeli obywatel ma puste kieszenie, to przyjmuje się, że ma je pełne ;
jeżeli obywatel jest niewinny, to przyjmuje się, że jest winny .
Część właściwa petycji:
W związku z powyższym, wnoszę ponownie o zaprzestanie stosowania nonsensownych norm prawnych,
bo nie tylko źle one świadczą o samym Ministerstwie Edukacji Narodowej, ale mogą (być precedensem i)
stwarzać w przyszłości ogromne niebezpieczeństwo/zagrożenie ze strony władzy państwowej dla obywateli Rzeczpospolitej!
Oświadczenie: wyrażam zgodę na upublicznienie mojego imienia i nazwiska.
Z poważaniem,
/-/
dr Bogdan Stępień