W tym roku wraz z metryczką subwencji oświatowej MEN przedstawia samorządom dokument zatytułowany
Kalkulacja kwoty części oświatowej subwencji ogólnej na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży, na rok 2015.
Z przeprowadzonej analizy ww. dokumentu w powiązaniu z liczebnością uczniów wg poszczególnych wag - wg stanu wrześniowego'2014 dla Gminy Goleniów,
wnioskuję/przypuszczam że dokument ten może zawierać błędy. Przypuszczam, że nieprawidłowo została ustalona przez MEN tzw. statystyczna liczba uczniów z zadaniami specjalnymi
(na zadania "wymagające stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży").
Ponieważ temat jest gorący, więc przedstawiłem pilny wiosek dyrektorowi Centrum Informatycznego Edukacji MEN o zweryfikowanie moich podejrzeń/przypuszczeń.
Wniosek ten przedstawiłem dyrektorowi CIE, ponieważ w stopce ww. dokumentu widnieje MEN/CIE.
Wniosek do dyr. Centrum Informatycznego Edukacji MEN: >> WNIOSEK.
Co wiadomo już na chwilę obecną: pomimo tego że dokument, o którym mowa w ww. wniosku wygenerowany został przez Centrum Informatyczne Edukacji MEN (w stopce dokumentu widnieje MEN/CIE),
to jednak umyło one ręce i przekazało powyższy wniosek do Departamentu Współpracy z Samorządem Terytorialnym MEN.
Informacja nieoficjalna z MEN z dnia 24 lutego: MEN już czuje, że jest jakiś z tym problem!
Inne problemy z ww. dokumentem MEN przedstawię innym razem.
Artykuł w czasopiśmie Wspólnota poruszający ww. tematykę >> tutaj.
O takich rzeczach będzie również mowa na szkoleniu >> SZKOLENIE.
Uczestnicy szkolenia otrzymają aplikację w Excelu do "prostego" podziału subwencji na
poszczególne szkoły oraz do ustalania subwencji na zadania specjalne w
poszczególnych szkołach.