Home
Wyszukiwarka
Aktualności
Zapowiedź
Opracowania
Wyniki z egzaminów
Oferta szkoleniowa
Klienci
Referencje
Aplikacja AKO
Pobieranie SWN demo
Oferta cenowa SWN
IAR poleca
Forum dyskusyjne
Kontakt
 
    
 

MEN zaczyna przelewać z pustego do pustego.

2014-12-21, autor: Bogdan Stępień                                                                  > powrót
© Copyright. Cytowanie/powoływanie się jest dozwolone jedynie z podaniem autora i źródła - pełnego odnośnika!

w trakcie opracowania ...

Dnia 15 grudnia 2014 r. minister ds. oświaty podpisał rozporządzenie w sprawie podziału subwencji oświatowej na 2015 r. Z roku na rok zmiany w algorytmie podziału subwencji oświatowej na przestrzeni od 2005 r. najbardziej rozległe są właśnie na 2015 r.

Jakie to są zmiany?
Poniżej przedstawiam ich tu tylko cztery:

  1. zmiana subwencjonowania zadań oświatowych realizowanych w szkołach dla dorosłych,
  2. zmiana subwencjonowania zadań oświatowych realizowanych w szkołach podstawowych i gimnazjach dla dzieci i młodzieży zlokalizowanych w obszarze wiejskim lub mieście do 5 tys. mieszkańców,
  3. zmiana wartości wskaźnika wr wynoszący 0.2 w okresie 2005-2014 na 0.25 na rok 2015,
  4. zmiana wartości wskaźnika korygującego Di dla samorządów nieprowadzących szkoł (i innych placówek oświatowych) z 0.87 na 1.

Zanim przystąpię do omówienia i skomentowania tych zmian pragnę podkreślić, że od wielu, wielu lat w czasie szkoleń na temat finansów oświaty samorządowej mówię, że wagi i n iektóre wskaźniki o których mowa w rozporządzeniu ministra ds. oświaty w sprawie podziału subwencji oświatowej wzięte są z kapelusza. W czasie jednego ze spotkań (w 2012 r.) w którym uczestniczyłem, sekretarz stanu w MEN powiedział, że wagi te są kompromisem pomiędzy korporacjami samorządowymi, czym sam potwierdził moje przypuszczenie o braniu z kapelusza wartości tych wag. Jeżeli tak, to oznacza że relacje pomiędzy tymi wagami nie odzwierciedlają faktycznych relacji pomiędzy rzeczywistymi kosztami zadań oświatowych - realizowanych przez różne typy i rodzaje szkół.

1. Zmiana subwencjonowania zadań oświatowych realizowanych w szkołach dla dorosłych.

cdn ...

2. Zmiana subwencjonowania zadań oświatowych realizowanych w szkołach podstawowych i gimnazjach dla dzieci i młodzieży zlokalizowanych w obszarze wiejskim lub mieście do 5 tys. mieszkańców.

cdn ...

3. Zmiana wartości wskaźnika wr wynoszący 0.2 w okresie 2005-2014 na 0.25 na rok 2015.

cdn ...

4. Zmiana wartości wskaźnika korygującego Di dla samorządów nieprowadzących szkoł (i innych placówek oświatowych) z 0.87 na 1.

cdn ...

cdn ...

> powrót