Jakie to są zmiany?
Poniżej przedstawiam ich tu tylko cztery:
zmiana subwencjonowania zadań oświatowych realizowanych w szkołach dla dorosłych,
zmiana subwencjonowania zadań oświatowych realizowanych w szkołach podstawowych
i gimnazjach dla dzieci i młodzieży zlokalizowanych w obszarze wiejskim lub mieście do 5 tys. mieszkańców,
zmiana wartości wskaźnika wr wynoszący 0.2 w okresie 2005-2014 na 0.25 na rok 2015,
zmiana wartości wskaźnika korygującego Di dla samorządów nieprowadzących szkoł (i innych placówek oświatowych) z 0.87 na 1.
Zanim przystąpię do omówienia i skomentowania tych zmian pragnę podkreślić, że od wielu, wielu lat
w czasie szkoleń na temat finansów oświaty samorządowej mówię, że wagi i n iektóre wskaźniki o których mowa w rozporządzeniu
ministra ds. oświaty w sprawie podziału subwencji oświatowej wzięte są z kapelusza.
W czasie jednego ze spotkań (w 2012 r.) w którym uczestniczyłem, sekretarz stanu w MEN powiedział,
że wagi te są kompromisem pomiędzy korporacjami samorządowymi, czym sam potwierdził moje przypuszczenie o braniu z kapelusza wartości tych wag.
Jeżeli tak, to oznacza że relacje pomiędzy tymi wagami nie odzwierciedlają faktycznych relacji pomiędzy rzeczywistymi
kosztami zadań oświatowych - realizowanych przez różne typy i rodzaje szkół.
1. Zmiana subwencjonowania zadań oświatowych realizowanych w szkołach dla dorosłych.
cdn ...
2. Zmiana subwencjonowania zadań oświatowych realizowanych w szkołach podstawowych
i gimnazjach dla dzieci i młodzieży zlokalizowanych w obszarze wiejskim lub mieście do 5 tys. mieszkańców.
cdn ...
3. Zmiana wartości wskaźnika wr wynoszący 0.2 w okresie 2005-2014 na 0.25 na rok 2015.
cdn ...
4. Zmiana wartości wskaźnika korygującego Di dla samorządów nieprowadzących szkoł (i innych placówek oświatowych) z 0.87 na 1.