Jakie płyną wnioski z dotychczasowych odpowiedzi p. Burmistrza Głuchołaz? Otóż Gmina Głuchołazy dotychczas - i to od szeregu lat - traktowała
szkoły podstawowe zlokalizowane w obszarze wiejskim - w sensie zapisu art. 80 ust. 3 ustawy o systemie oświaty,
jako tego samego „typu i rodzaju”, co szkoły podstawowe zlokalizowane w mieście powyżej 5 tys. mieszkańców.
A co to oznacza?
Ano oznacza to, że Gmina Głuchołazy będzie mogła mieć poważne problemy finansowe,
jak szkoły stowarzyszeniowe zlokalizowane w obszarze wiejskim, zaczną skarżyć Gminę
o znaczne zaniżenie dotacji na prowadzone przez nie - dotychczas - zadania oświatowe.
Skumulowane za ubiegłe lata zaniżone dotacje dla podmiotów dotowanych wg art. 80 ust. 3 ww. ustawy mogą być tak potężne,
że Gminie może grozić nawet [...].
I kolejne pismo z dnia 07 sierpnia 2013 r. -
wezwanie p. Burmistrza Głuchołaz
do natychmiastowego udzielania informacji publicznych.
A oto i odpowiedz p. Burmistrza Głuchołaz na ww. wezwanie:
odpowiedź.
Oczywiście, że p. Burmistrz Głuchołaz jest w błędzie, i to wielkim błędzie!
Wartości "kwot przewidzianych na ucznia [...] w części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego",
o których mowa w art. 80 ust. 3 ustawy o systemie oświaty należą do danych publicznych,
o które można wnioskować na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej i wykażę to w skardze do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu.