Działając w interesie publicznym, późnym wieczorem dnia 30 października 2012 r. wysłałem drogą elektroniczną - w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej - wnioski do:
ministra ds. finansów
oraz
ministra ds. oświaty
o przedstawienie opinii ministra ds. finansów, o której mowa w art. 28 ust. 6 ustawy o dochodach JST
a dotyczącej
projektu rozporządzenia ministra ds. oświaty zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu podziału subwencji oświatowej w 2012 r.
Wysłałem w tej sprawie, aż dwa wnioski, bo zależało mi na możliwie szybko otrzymanej odpowiedzi.
Odpowiedź na mój wniosek - jak mogłem oczekiwać, jako pierwsza dotarła od ministra ds. finansów i nastąpiło to dnia 9 października 2012 r.
W opinii przygotowanej - z up. Ministra Finansów - przez Podsekretarza Stanu p. Hannę MAJSZCZYK czytamy:
„W nawiązaniu do pisma z dnia 16 października 2012 r. Nr DWST-WSST-0210/CKW/1/2012,
przekazującego projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zmieniającego rozporządzenie
w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2012
wraz z uzasadnieniem, uprzejmie informuję, że nie zgłaszam uwag do zaproponowanego w projekcie rozporządzenia (przypis autora: sposobu) podziału
środków przeniesionych do części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2012 z rezerwy celowej budżetu państwa na rok 2012 poz. 74
- Zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z tytułu planowanego wzrostu składki rentowej.”
Pełna opinia otrzymana od ministra ds. finansów >> TUTAJ
Komentarz:
Jak się ma wydana przez ministra ds. finansów pozytywna opinia bublowi prawnemu w stosunku do wyjaśnień i stwierdzeń/zapewnień, że
"Sposób podziału zostanie określony z uwzględnieniem przepisów art. 28 ust. 5 i 6 ustawy
z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, który mówi: [...]
Do podziału części oświatowej subwencji ogólnej przyjmuje się dane zgromadzone
w bazie danych systemu informacji oświatowej, o którym mowa w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r.
o systemie informacji oświatowej (Dz.U. Nr 139, poz. 814)",
które przedstawione są na stronie internetowej
Wspólnoty?
Gdyby p. Majszczyk zapoznała się uważnie z w/w projektem ministra ds. oświaty, to by zauważyła, że zaproponowany podział subwencji prowadzi do absurdów.
Gdyby p. Majszczyk znała zapis art. 28 ust. 5 i 6 ustawy o dochodach JST, to by nie wydała opinii pozytywnej bublowi prawnemu,
bo rozporządzenie jest niezgodne z tymi zapisami.